Bliv model, sanger eller skuespiller

d. 16 April 2004 af Gæsteskribent - Kategori: Studie og job

• Gæsteskribent Inaktiv profil

Førstegangs casting af modeller, sangere, skuespillere og dansere slår nu for alvor igennem via internettet. Onlinecasting.dk har lige nu stor succes med at realisere manges drøm om at blive model, skuespiller eller sanger.

Du kender det jo godt, for vi har alle drømmen eller en fantasi om, hvordan det er at være model, sanger eller skuespiller. Men hvordan greb Brad Pitt eller Helena Christensen det lige an? Lige meget hvordan de end gjorde, så gør ikke lige som dem. Internettet har nemlig også været revolutionerende på det område, og både bureauer, fotografer, pladeselskaber, teatre, filmproducenter samt instruktører anvender nu i stigende grad internettet til at finde deres nye stjerne.

Lige nu modtager Onlinecasting.dk nærmest hver dag henvendelser fra branchen, hvor man lige skal bruge en model til et tøjkatalog til Kina eller evt. en række statister til en norsk spillefilm.

- Det her er casting for alle, og det virker. Kunderne er glade, fordi de i ro og mag kan sidde selv og sortere i de profiler, der har oprettet sig hos os, og derfor bruger de i stigende grad Onlinecasting.dk til at finde deres nye modeller, dansere, skuespillere og hvad der nu ellers kan være forespørgsler på, siger direktør Kasper Jensen fra Onlinecasting.dk til OnlyGirlz.

Hos Onlinecasting.dk kan man gratis oprette sig, og så har man taget første skridt mod at realisere sin drøm. Får man mod på mere er det muligt at oprette en udvidet profil.

Til forskel fra almindelige bureauer, så skal man ikke underskrive nogen kontrakt med Onlinecasting.dk, og man skal heller ikke aflevere procenter – indtjeningen fra de forskellige jobs, man bliver tilbudt, går 100 pct. til en selv.

Især det sidste er meget vigtig for direktør Kasper Jensen. Han har således flere gange oplevet, at mange drenge og piger er blevet skuffede over andre bureauer.

- Her får profiler hele lønnen, og de er ikke bundet af nogen kontrakt. Det behøver vi ikke, for vores koncept er så stærkt, lyder det selvsikkert fra direktøren.

Kilde: OnlineCasting.dk

Lignende emner

Artikel kommentarer:
  1. gloria
    Hej ! Jeg har altid dræmt om at blive sanger, men jeg ved at det kræver meget … Det kunne være fedt at medvirke i en musical.. Jeg har kun medvirket i sådan nogen amatør nogen. At blive skuespiller kunne også være mega fedt!
  2. Heidi
    Hej. Jeg hedder Heidi, jeg er 15 år. Jeg har været statist i en film “Lille Bi”.Jeg går jeg til teater i Otterup på Nislevgård. Jeg har været med i 4 år og i en masse andet. Vi har lige spillet Ronja Røverdatter. Jeg har været inde og være publikum i DEN STORE KLASSE FEST!

Jeg har lige tilmeldt mig Dask FILMSKUESPILLERSKOLE hvor jeg får gratis undervisning. Mit mål og min drøm er at blive filmskuespiller!
  3. Mira
    I hele mit liv, har jeg sunget.. Sunget, sunget og atter sunget..
    jeg synes selv at jeg er enorm god til at synge, og kommer rigtig godt ind på de høje toner. Det har altid være min drøm at stå på en scene og synge foran mange hundred mennesker. Min venner, familie og lærer på skolen synes at jeg skulle tilmelde mig til noget.. Og få en karrier indefor det..
  4. Anonymt
    Jeg har altid haft drømmen om at blive skuespiller! - helt fra da jeg var syv år. Jeg kan tydeligt huske da jeg var ni, og min mor og jeg snakkede om tæpper - så sagde jeg; moar, kan vi ikke købe et rødt og langt tæppe, for jeg vil gå på den røde løber.

Jeg elsker at leve mig ind i en anden rolle, og være en anden person - livet byder på meget.
    Min drøm har altid været at være skuespiller. Mit forbillede er Emma Watson. Hun startede som lille, og er en meget talentfuld og dygtig skuespillerinde. Jeg beundrer hende virkelig for at have taget et kursus i økonomi, for at holde styr på pengene, og leve et normalt liv istedet for et luksus liv. Hun er en fantastisk person, og har givet mig lysten til at være skuespillerinde.
    Mange kram her fra. (-:
  5. anonym
    Jeg ville bare lige spørge om nogle af jer ved hvor gammel man skal være?
  6. Anne
    Jeg har altid haft en rigtig stor drøm om at blive model, men har altid været lidt tilbageholdende fordi det også er et meget krævende arbejde på mange punkter. Det er jo mere end blot at posere og det kræver også meget at blive en rigtig model som jeg fx. ser op til. Jeg er 16 år nu og jeg synes at jeg er ved at have alderen til det, jeg har altid fået af vide at jeg kunne blive model men igen har jeg ikke rigtig turde. Især da man var sådan lige i puberteten tænkte man meget over hvad andre tænkte
    "Hvad nu hvis jeg ikke er god nok og hvad nu hvis jeg ikke er pæn nok?"Nu har jeg et mere afslappet forhold til mit udseende og jeg kunne godt tænke mig at få taget nogle billeder så nogen kan vurdere om jeg har potentiale. Det som tiltalder mig meget ved at være model er at man lærer en masse nye mennesker at kende og der altid er nye udfordringer. Samtidig elsker jeg at rejse så jeg kunne godt tænke mig at komme til udlandet på længere sigt.